شما به کنسرت طبیعت دعوت شده اید...

این دره و تنگه ژرف در نزدیکی شهرستان داراب قرار دارد.

رغز در لغت به معنای راه بکر و لغزنده است و محلی‌ها به آن تنگه رودخیز هم می گویند.

تنگه رغز مجموعه‌ای بی‌نظیر از آبشارهای متنوع و چشمه‌هایی با آب زلال و شفاف را در خود جای داده و گنجینه‌ای بی‌نظیر از طبیعت گردی، هیجان، پریدن در آب‌های زلال چشمه‌های پر برکت و تماشای آبشارهای زیبا را پیش روی شما قرار می‌دهد.

کافی است پا به این تنگه دیدنی بگذارید و گوش به نوای جان طبیعت بسپارید، صدای آب گاه غرش است و گاه ناله، گاه آرام است و گاه طوفنده، گاه نرم و گاه غرنده، صحن آفتاب تنگه نیز متفاوت است. بعضی زودتر خورشید از دست می‌دهند و بعضی بیشتر با او مأنوس‌اند.

این تنگه که از دو طرف با دیواره‌هایی بلند محصور شده است، به دلیل وجود چشمه‌های فراوان، ۶۴ آبشار را در خود جای داده، که از این تعداد ۱۲ آبشار نیازمند فرود با طناب است.

ارتفاع فرودها حداقل ۶ و حداکثر ۶۵ متر و مابقی آبشارها با پرش در آب قابل گذر است. حوضچه‌های زیر آبشارها حداقل ۶ و حداکثر ۲۰ متر عمق دارند.

آبشارهای این تنگه عبارتند از: آبشار نگین به ارتفاع ۱۶ متر، عمق آب ۸ متر و طول حوضچه ۴۱ متر، آبشار بوم رنگ به ارتفاع ۷ متر، عمق آب ۸ متر و طول حوضچه ۳۱ متر، آبشار مسعود به ارتفاع ۸ متر، عمق آب ۱۲ متر و طول حوضچه ۱۵ متر، آبشار گلاب حوضچه به ارتفاع ۱۱ متر، عمق آب ۷ متر و طول حوضچه ۱۲ متر، آبشار فتح به ارتفاع ۸ متر، عمق آب ۱/۵ متر و طول حوضچه ۶ متر، آبشار حکمت به ارتفاع ۱۱ متر، عمق آب ۱۵ متر و طول حوضچه ۳۲ متر، آبشار کبوتر به ارتفاع ۲۵ متر، عمق آب ۲۰ متر و طول حوضچه ۶ متر، آبشار جام به ارتفاع ۹ متر، عمق آب ۶ متر و طول حوضچه ۳۶ متر، آبشار دماغه (فراز) به ارتفاع ۱۲ متر، عمق آب ۲ متر و طول حوضچه ۴ متر، آبشار آذرخش به ارتفاع ۶۵ متر، عمق آب ۶ متر و طول حوضچه ۱۱ متر، آبشار یادگار به ارتفاع ۴ متر، عمق آب ۸ متر و طول حوضچه ۱۱ متر، آبشار وداع به ارتفاع ۴۶ متر، عمق آب ۱۰ متر و طول حوضچه ۷ متر