سفری مسئولانه به طبیعت بکر و خالی از سکنه جزیره بنی فارور

جزیره فارور کوچک

جزیره فرور کوچک یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است و در موقعیت جغرافیایی N270711 E542637 از جمله جزایر فرورگان در قسمت شمال غربی جزیره ابوموسی واقع شده است. مساحت این جزیره 1/5 کیلومتر مربع و بلندی مرتفع‌ترین نقطۀ آن از سطح دریا 36 متر است. بزرگ ترین ابعاد طولی و عرضی جزیره ، 4/1 در 1/1کیلومتر می‌باشد . جزیره فرور کوچک و سواحل آن، به علت موقعیت اقلیمی و استقرار در مسیر مهاجرت پرندگان دریایی، زیستگاه گونه‌های متنوع پرندگان مهاجر و بومی است. این جزیره غیر مسکونی می‌باشد . پوشش گیاهی منطقه را عمدتا گیاهان شور پسند و گیاهان خشکی پسند تشکیل میدهند.

 نام دیگر این جزیره "فرورگان" است که در جنوب فرور بزرگ و شمال جزیره سیری قرار دارد. به جزیره فارور کوچک (نابیو فارور)-(نابی فرور)-(نبیو فارور)-(نبی فرور)-(نبی فارور)(بنی فارور) و(فارور یا فارور کوچک)هم می گویند.

فاصله جزیره فارور کوچک تا جزایر و بنادر مجاور چنین است:تا جزیره فارور بزرگ 10مایل، جزیره سیری 14مایل، رأس بستانه 27 مایل، جزیره کیش 33مایل، بندر لنگه 44 مایل، تنب 45مایل، قشم 109میل، حدود 36 مایل دریایی تا شهر ابوموسی و 149 مایل دریایی تا بندر‌عباس فاصله دارد.


مدت سفر: دو روز

تاریخ و زمان حرکت:

رفت: پنجشنبه 21 اسفند 1393 ساعت 4:45 دقیقه صبح از بندرعباس.

برگشت: جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 13 از جزیره بنی فارور.

هزینه ثبت نام: واریز مبلغ 190هزار تومان به شماره کارت بانک ملی: 6037991845626955 بنام ابراهیم صفری زاده

مهلت ثبت نام و واریز وجه: 93/12/16 لازم به ذکر است با توجه به محدود بودن ظرفیت، در صورت رسیدن به حد نصاب تا قبل از مهلت اعلام شده، امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت. لذا شایسته است جهت برنامه ریزی بهتر و دقیق تر، هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

محل ثبت نام حضوری جهت تکمیل فرم: بندرعباس، خیابان شهید کازرونی، ساختمان آریا، خانه سبزی.

تکمیل فرم اطلاعات گردشگران طبیعت جهت انجام امورات بیمه و اخذ مجوزهای لازم ضروری می باشد.


جزیرهجزیرهجزیرهجزیره

روز شمار سفر:

روز اول پنجشنبه 93/12/21:

ساعت 4:45 صبح حرکت از جلوی پارک شهید دباغیان بندرعباس(میدان امام خمینی) با اتوبوس به سمت بندرلنگه و به مقصد بستانه، صرف صبحانه(گردشگر در اتوبوس حدود ساعت 9 حرکت با شناور از بندر صیادی بستانه به سمت جزیره، پذیرایی میان وعده(تور)، ظهر رسیدن به جزیره و برپایی کمپ و صرف ناهار(مچبوس در لنج)، گشت و بازدید از جزیره با هدف آشنایی با اکوسیستم و زیست بوم جزیره و ارائه توضیحات لازم در این زمینه، شب مانی در محل کمپ و ساحل زیبای جزیره و صرف شام(گردشگر).

روز دوم جمعه 93/12/22:

ساعت 7 صرف صبحانه(تور)، استفاده از طبیعت بکر جزیره، صرف ناهار(گردشگر)، پاکسازی جزیره و ساعت 13 حرکت با شناور و برگشت از جزیره، ساعت 16 الی 17 حرکت با اتوبوس از بستانه به سمت بندرلنگه و به مقصد بندرعباس و اتمام برنامه.

موارد تعهد:

تخصیص خودروی رفت و برگشت(اتوبوس)، تخصیص شناورهای رفت و برگشت در اختیار، هماهنگی و اخذ مجوز ورود به جزیره از مراجع ذیصلاح، بیمه کامل نفرات، کیت پزشکی، ارائه توضیحات بلد بومی در طول برنامه، تخصیص مواد غذایی شامل: یک وعده صبحانه، یک میان وعده، یک وعده ناهار (مچبوس که در لنج طبخ خواهد شد) و آب آشامیدنی.

مواردی که تعهدتور نمی باشند:

وعده های غذایی در طول مدت برنامه، حمل بار شخصی در طول برنامه، تخصیص چادر و وسایل شب مانی.

محدودیت سنی: ندارد. (با در نظر گرفتن یک شب و دو روز اقامت در طبیعت).

درجه مسیر: معمولی.

توضیح 1: لطفاً 15 دقیقه قبل از حرکت(راس ساعت 4:30 صبح پنجشنبه) در محل حضور داشته باشید.

توضیح 2: شناور اصلی یک فروند لنج و شناور فرعی یک فروند قایق موتوری در اختیار می باشد.

توضیح 3: این جزیره موقعیت مناسبی برای ماهیگیری می باشد که در صورت صید ماهی می توانید وعده های غذایی خود را تامین نمایید.

توضیح 4: رعایت شئونات اجتماعی الزامی می باشد.

توضیح 5: هر گونه تغییر احتمالی در برنامه متعاقباً اعلام خواهد شد.

وسایل مورد نیاز:

کوله مناسب، چادر، سایبان، کیسه خواب و زیرانداز، البسه مناسب، کلاه و عینک آفتابی، کفش پیاده روی، صندل، ظروف شخصی(بشقاب، قاشق، لیوان، ...)، دوربین عکاسی، داروهای شخصی، لوازم بهداشتی و نظافت شخصی، هد لامپ و باطری، کرم ضد آفتاب، کارت شناسایی، حوله.

شرایط کنسل شدن برنامه:

1-    اجراى صحیح و ایمن برنامه بهمراه حفاظت از محیط زیست در اولویت قرار دارد لذا در هر مرحله اى، چه قبل و چه در حین سفر، سرپرست برنامه حق کنسل کردن آنرا دارد.

2-   در صورت عدم تکمیل ظرفیت اجرای برنامه لغو میگردد.

3-  شرایط آب و هوایى در برنامه ها حائز اهمیت می باشد. لذا در صورت نامناسب بودن شرایط جوی برنامه کنسل و به زمان دیگری موکول می گردد، در صورت کنسل شدن برنامه 3 تا5  روز قبل از شروع برنامه به شرکت کنندگان اطلاع رسانی می شود و نفراتی که مایل به اجرا در تاریخ اعلامی بعدی نباشند مبلغ آنها عودت داده خواهد شد.